vrijdag 3 juni 2016

Even iets moois nr. 248 - zuid Limburg

Tijdens het Pinksterweekend zitten we in zuid-Limburg. Het is er mooi.





Het glooiende landschap oogt voor een polderjongen altijd weer een beetje buitenlands.





In de orchideeëntuin treffen we de Purperorchis. Ik zag die nooit eerder en vind 'm prachtig.





Ook een voor mij onbekende: de Poppenorchis. Ik fotografeer 'm tussen de grassen door en dat geeft een schilderachtig effect.





Het valt nog niet altijd mee om van een mooi landschap ook een mooie foto te maken. Ik doe maar weer eens een poging.





Het Soldaatje, ook weer een orchideeënsoort die gewoon in het wild is aan te treffen.





Een van de bloemetjes van dichtbij.





O, kijk nou. Het is fris en winderig en waarschijnlijk daarom laat deze Hazelworm zich makkelijk op de foto zetten.





Ook mooi: Salomonszegel.





Dit is de Grote Keverorchis. Die valt totaal niet op in het gras. Ik hou van zijn ingetogen bloemetjes en zijn kleur, waarmee hij helemaal wegvalt in de omgeving. Zou dat iets over mijzelf zeggen?




2 opmerkingen:

  1. Ik geloof er niets van dat jij ingetogen en 'kleurloos' zou willen zijn... Jij valt liever weg in je omgeving door je vakmanschap, omdat je ergens op je plaats bent. Hans is op orchis-jacht geweest in het Jagersveld-Zaandam. Vooral aan de oostkant langs de A7 heeft hij er diverse gevonden. Zijn foto's steken echter schril af bij die van jou. Groet, Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige foto's Gerrit !
    Daar zou ik ook wel naar toe willen zoooooooooooo mooi !!
    Groetjes ,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen