dinsdag 27 januari 2015

Van kleur en zwart en wit

Begin november zetten we de caravan een weekendje op een wintercamping te Otterlo. Ik maakte er te weinig foto's zie ik achteraf, want er zat veel meer in.





Zomaar een bospaadje.





Een Vliegenzwam is wel zo iconisch dat het niet meevalt er een onderscheidend plaatje van te maken. Deze bevalt mij wel vanwege de leegte en koele kleur van de achtergrond. Ik had er ook een moeten proberen van nog iets meer afstand, bedacht ik me eenmaal weer thuis...





Een beetje experimenteren met het onderwerp in de schaduw en een lichte achtergrond. Dat moet ik nog wat verder zien te ontwikkelen.





Tja, de Witkruintapuit in Sassenheim. Ik ben niet zo'n twitcher, dus toen tout vogelend Nederland er al op was uitgekeken, kwam ik nog eens langs. Met wat hulp van een buurtbewoner ontdekten we al snel het beestje en tot onze verbazing kwam hij een kijkje bij óns nemen...





Ik vond het in eerste instantie jammer dat de vogel deze keer niet de gemeentetuin uitkoos. Door de daar liggende keien zou een mooi 'natuurlijk' plaatje mogelijk zijn. Maar bij nader inzien lijkt me een achtergrond van oranje kozijnen en een voorgrond van bladdragend geboomte minstens zo bijzonder. Ben er stiekem een beetje trots op...

1 opmerking: