zondag 22 december 2013

Van rietpluim tot zeewier...




In De Rietputten is weer een grote groep Baardmannen aanwezig. Met de voorgenomen aanleg van de Blankenburgtunnel zal dit gebied ten prooi vallen aan de vooruitgang. Jammer toch; even van genieten dus, zolang dat nog mogelijk is...





Schitterend toch! Twee Baardman-mannen delen even dezelfde rietstengel. Ik hou zelf van veel omgeving en zelfs leegte in een foto en ben dan ook zeer gelukkig met deze compositie.





"Even verderop kijken..."





Beroerde foto in dit harde licht, maar ik moest toch nog even een plaatje hebben van de ietwat onevenwichtig gebouwde Huiskraai. Deze week is besloten dat de stabiele populatie in Hoek van Holland wordt geruimd of in ieder geval verkleind. Ik wil er niet bij nadenken hoe dit gaat gebeuren. Requiem voor deze Huiskraai...





Op de pier van Hoek van Holland zitten veel Paarse Strandlopers. Dan moet je wel goed opletten, want ze zijn uitermate onopvallend. De meeste wandelaars keken dan ook nogal verbaasd dat ik over de 'reling' stapte en daar blijkbaar iets fotografeerbaars zag... Zelfs op deze foto zie je misschien niet eens direct dat er drie-op-een-rij staan.





Een Steenloper fotograferen is natuurlijk niet heel moeilijk. Deze poseert leuk tussen de wieren en mossen. Een halve minuut taxeert hij hoe gevaarlijk ik ben, maar als ik me niet beweeg sprint hij snel langs me heen.

4 opmerkingen:

  1. Dit is een erg mooie serie, Gerrit. Vooral de foto's 2 en 3. Bedankt voor je reactie op mijn blog. Fijne dagen en een goed 2014. Vriendelijke groet, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Gerrit, en vooral de baardmannetjes.
    Deze hoop ik ook ooit eens voor mijn lens te krijgen.
    Foto 2 en 3 zijn werkelijk fantastisch.

    Ook bij deze een paar hele fijne kerstdagen en
    een mooi, gezond en fotogeniek 2014.

    groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pas in de vergroting zie ik de drie paarse strandlopers duidelijk, geweldig, wat een camouflagekleuren.
    Je tweede baardmannenfoto is super, mede dankzij de ruimte, mooi hoor, het hoeft echt niet altijd zo close, deze foto bewijst dat.

    Groeten, en natuurlijk fijne feestdagen en een heel mooi 2014!

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie platen, vooral van de baardmannetjes. De camouflage van de paarse strandlopers is inderdaad opvallend. Het gebeurt overigens wel eens dat je thuis pas ziet dat er meer te zien was dan je op het moment van fotograferen dacht.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen